Classic Me – soczewka PlayStation
ROK
2020
KLIENT
PlayStation
ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social MediaBrief
PlayStation Classic to miniaturowa konsola odwołująca się do dziedzictwa marki PlayStation, przywracająca wspomnienia z pierwszych gamingowych chwil wielu dzisiejszych graczy. Brief polskiego oddziału PlayStation był jasny – pozwólmy graczom wrócić wspomnieniami do lat 1994-1995, kiedy to na świecie debiutowała pierwsza konsola Sony Interactive Entertainment.
Strategia
Retrogaming to zdecydowanie gałąź rozgrywki elektronicznej, która w polskiej społeczności graczy jest mocno zakorzeniona. Aż 75% polskich gamerów to osoby w wieku powyżej 25 lat, co oznacza, że duża część z nich mogła mieć w przeszłości styczność z pierwszą konsolą od PlayStation. Zdecydowaliśmy, że pozwolimy im raz jeszcze przenieść się do rozpikselowanego świata gamingu lat ’90. Doskonałym narzędziem, będącym swego rodzaju portalem do innej rzeczywistości okazał się efekt rozszerzonej rzeczywistości zaimplementowany w soczewce aparatu na Facebooku.
Realizacja
Przygotowując projekt soczewki zrealizowaliśmy kilka wstępnych szkiców, które pozwoliły nam obrać wstępny kierunek działania. Początkowo założyliśmy efekt artystyczny, który wydawał nam się kompromisem pomiędzy dawnym graniem, a tym, czego od grafiki w grach oczekują dziś ich użytkownicy.
Przeglądając dawne materiały i przygotowując pierwsze wizualizacje doszliśmy jednak do wniosku, że dawne dobre wspomnienia obudzimy w społeczności tylko wtedy, gdy efekt będzie dokładnie taki, jaki dawały gry z lat ’90. Zebraliśmy więc materiały referencyjne z takich produkcji jak pierwsze części serii Tomb Raider, Tekken czy Crash Bandicoot.
Wspólna praca grafików i programistów pozwoliła ostatecznie stworzyć efekt, który był pozbawiony jakichkolwiek kompromisów, które początkowo zakładaliśmy. Rozpikselowywał użytkownika, jego otoczenia, każdy element świata rzeczywistego, który napotkał. Przenosił świat XXI wieku o ćwierć wieku wstecz.
Wynik
Soczewka otrzymała wsparcie na profilach PlayStation Polska na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie, przenosząc do rozpikselowanej rzeczywistości 2 155 osób i docierając do 320 000 użytkowników.
Link z możliwością wypróbowania soczewki: http://bit.ly/UzyjSoczewki