Jak Jurajska pokonała Coca-Colę na Facebooku?
ROK
2020
KLIENT
Jurajska
ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social MediaOto, krótki case udowadniający, że chcieć to móc!
Brief
Brief był krótki i prosty, co nie znaczy, że łatwy: zwiększenie zaangażowania i zasięgu marki, co w dalszej perspektywie miało przełożyć się na sprzedaż produktów.
Strategia
Wodę pije każdy, jest to chyba najbardziej egalitarny produkt na świecie, więc nasza komunikacja musiała trafiać do jak najszerszej grupy docelowej. Niemniej wyróżniliśmy core naszej grupy: matki w wieku 25-50 lat, gdyż to one według badań najczęściej podejmują decyzje zakupowe produktów spożywczych.
Naszą ścisłą konkurencją były przede wszystkim inne marki wód, ale także inne napoje. Woda jako napój, który jest najzdrowszym wyborem, determinowała komunikację. Dlatego też postawiliśmy na treści oparte na hasztagu #JurajskaWpływa, by podkreślić wszystkie zalety produktu.
Realizacja
Pierwszy cykl oparliśmy na kreatywnym designie postów na Facebooku tak, by pokazać, że Jurajska dopełnia pozytywne chwile w życiu rodzinnym. Linie komunikacyjne miały za zadanie promować produkt w kontekście:
– rodzinnym
– sportowym
– działania prozdrowotnego
Dla dobrej prezentacji produktów przygotowaliśmy dla Jurajskiej fabularyzowane sesje fotograficzne, które wykorzystywaliśmy następnie podczas komunikacji.
Woda jest dość generycznym produktem, dlatego potrzebowaliśmy kreatywnego komunikatu, by wyróżnić się pośród konkurencji. Postawiliśmy więc również na kreacje kreatywne nie zapominając, by produkt wyglądał estetycznie.
Kryzys
A z kryzysów wychodziliśmy tak! 6 września 2017 roku na grupie Święte krowy warszawskie pojawiła się informacja, że jeden z pracowników firmy Jurajska jeździ po chodniku oraz parkuje łamiąc zakazy zatrzymywania się.
Dzięki stałemu monitoringowi Internetu i wzmianek o prowadzonych przez nas markach w ciągu 2 godzin przeprosiliśmy wszystkich zainteresowanych i przygotowaliśmy specjalny konkurs, by pokazać, że bezpieczeństwo dla Jurajskiej jest priorytetem. Prawidłowa reakcja marki w tym przypadku była bardzo ważna, szczególnie gdy pozycjonowała się jako brand familijny.
Wyniki
Jesteśmy dumni z naszych wyników zaangażowania i komunikacji. Przez 16 miesięcy komunikacji pozyskaliśmy 60 tysięcy zaangażowanych osób, 20 milionów wyświetleń, a dodatkowo uzyskaliśmy tytuł najbardziej angażującego profilu FCMG w kategorii napoje (za Sotrender), pokonując tak znane i duże brandy jak Pepsi, Coca-Cola, Tymbark czy Fanta.