Jumpy Szuka Pracy – kampania sprzedażowa
ROK
2020
KLIENT
Citroën
ZAKRES PRAC
Performance / Social MediaProblem
Czy kampanie reklamowe samochodów użytkowych muszą być nudne? Czy naprawdę reklama w prasie lokalnej umarła i czy CV to skuteczna forma promocji? Jak zagospodarować grupę docelową składającą się segmentu MŚP i dużych graczy B2B? Jak pozyskać kilkadziesiąt leadów na produkt kosztujący ponad 100 tysięcy złotych i zdobyć kilkaset tysięcy odsłon na dedykowanym landing page’u? Na wszystkie pytania odpowiedź znajdziesz poniżej. Miłego czytania!
Brief
Brief pochodzący od polskiego oddziału Citroëna zakładał przeprowadzenie kampanii launchowej nowego samochodu użytkowego – trzeciej generacji modelu Jumpy. Zadanie, jakie przed nami postawiono, wymagało kreatywnego podejścia do realizacji ze względu na ograniczony budżet przy bogato prowadzonych kampaniach konkurencyjnych marek. Celem zatem stało się bezpośrednie dotarcie do wąskiego grona osób decyzyjnych, zarządzających flotą w firmach.
Strategia
Najnowszy model Citroëna Jumpy to samochód stworzony do pracy, a jego uniwersalna budowa sprawia, że sprawdzi się w każdym biznesie – od pracy w firmach kurierskich, przez shuttle busy, aż do pracy na budowie. Jako, że Jumpy tak świetnie radzi sobie w pracy powstały idea, które zdeterminowały kolejne kroki i kreacje:„Jestem Jumpy i żadnej pracy się nie boje. Ja jestem samochód pracujący!”
Komunikat opierający się na popkulturze był doskonałym wyjściem i nawiązaniem do wspomnień osób 40+, które stanowiły core naszej grupy docelowej. By przykuć uwagę konsumenta, postanowiliśmy odwrócić rolę procesu zakupowego: tym razem to nie przedsiębiorca miał szukać samochodu, ale samochód szukać pracy. By wzmocnić przekaz, nadaliśmy samochodowi cechy ludzkie, a cały copywriting kampanii oparliśmy na wypowiedziach auta w pierwszej osobie.
Realizacja
Głównym punktem naszej kampanii był dedykowany landing page, który stworzyliśmy w stylistyce CV. Pokazaliśmy Jumpy’ego w najlepszy sposób – tak samo, jak to robimy podczas rozmów kwalifikacyjnych.
W CV wyszczególniliśmy doświadczenie auta (opis jego poprzedników), dane kontaktowe (zakupiony łatwy numer telefonu, na który można było zadzwonić i dowiedzieć się szczegółów), czy też umiejętności i cechy charakteru, tak by zaprezentować wszystkie silne strony auta.
Na specjalnie przygotowanym landing page’u w formie CV każdy zainteresowany mógł zostawić swój mail, by skorzystać ze specjalnej oferty. Ruch na stronę pozyskiwaliśmy z działań reklamowych w Social Media: do kampanii stworzyliśmy 36 grafik reklamowych, które pokazywały auto pracujące w różnych branżach tak, by osobie pracującej w budownictwie Jumpy pokazał się w kontekście przewożenia cegieł i kleju, a branży ochroniarskiej z zabudową dostosowaną do przewożenia gotówki. Przygotowaliśmy także kreacje z malowaniem auta odpowiadającym największym firmowym flotom LCV w Polsce jak UPS czy FedEx.
By dodatkowo podkreślić lekki i zabawny charakter marki przygotowaliśmy kreacje z autem w uniwersach znanych z dużego i małego ekranu (Drużyna A, Scooby Doo czy Ghostbusters).
Kolejnym elementem kampanii była reklama w gazetach lokalnych w zakładce „Szukam pracy”.
By dopełnić całą kampanię, wydrukowaliśmy setki CV i wraz z opracowanym listem motywacyjnym wysłaliśmy je do dyrektorów działów zakupów i flot wybranych firm – czyli osób, które mogą przeważyć szalę tego, że w ich firmie znajdzie zatrudnienie najnowszy Jumpy.