Steinberg Armaturen x Sztuka Codzienności – kampania
ROK
2021
KLIENT
Steinberg
ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social MediaResearch i analiza
Przeanalizowaliśmy komunikację prowadzoną przez marki konkurencyjne z branży armatury. Wzięliśmy pod uwagę komunikację organiczną i płatną w digitalu, wideo, outdoor, współprace z influencerami oraz wyjątkowość publikowanych treści. Działania przeanalizowaliśmy pod kątem jakości produkcji oraz dostosowaniu treści do grup docelowych.
Na poziomie kreacji w branży dominują materiały produktowe, przedstawiające asortyment brandów na tle wnętrz. Wykonane są w podstawowej jakości, a kompozycje, w których zostały użyte są najczęściej jednowymiarowe i powtarzalne. Publikowane treści stanowią raczej galerie produktowe, niż zaplanowaną komunikacją mającą na celu budowanie zasięgu i zaangażowania Klientów.
Grupy docelowe
Do opracowania grup docelowych wykorzystaliśmy głęboki research dotyczący klientów, fanów i obserwatorów marek z branży armatury w Polsce. Oparliśmy go o analizy narzędzi SoTrender, Brand24 oraz Facebook Insight. Wynikiem uzyskanych i przeanalizowanych danych było wykrystalizowanie 4 głównych grup docelowych.
Miłośniczki sztuki
Kobiety w wieku 30-44 lata, mieszkanki średniego lub dużego miasta, pasjonatki sztuki, śledzące nowinki ze świata designu, o kształtującym się, lecz niebanalnym guście, poszukujące nowatorskich i jakościowych rozwiązań, ceniące własną indywidualność i świadomość w podejmowaniu decyzji zakupowych, będące w stabilnej sytuacji życiowej.
Projektanci i projektantki
Osoby w wieku 30-44 lata, właściciele lub pracownicy biur projektowych, architekci, dekoratorzy wnętrz zlokalizowani w średnich lub dużych miastach.
Inwestorzy
Osoby w wieku 34-54 lata, mieszkańcy średnich lub dużych miast, będący obecnie na etapie planowania lub wykończania wnętrz. Będący na bieżąco z nowościami ze świata designu, poszukujący jakościowych rozwiązań, ceniący ponadczasowy, unikalny design. Cena produktu jest zauważana, ale nie decydująca.
Pozostali
Osoby, które przyszły ze względu na zainteresowanych marką znajomych, zainteresowała ich kampania, ale nie należą do żadnej z poprzednich grup.
Idea
Do zrealizowania sesji zdjęciowej zaprosiliśmy Adę Gruszkę, Absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, której podejście do fotografii modowej i produktowej zostało dostrzeżone przez m.in. przez Vouge.
Myślą przewodnią było osadzenie produktów w artystycznych, abstrakcyjnych kompozycjach przypominających stopklatki ze snu czy obrazy Salvadora Daliego. Kolorystyka poszczególnych kreacji, obiekty w kompozycji, światło oraz kadr zaplanowane zostały tak, by zachować naturalność całości oraz wybić walory estetyczne produktów. Oniryczny efekt osiągnęliśmy dzięki zachowaniu specyficznej logiki marzenia sennego: zestawienie obiektów z różnych porządków rzeczywistości zatarło tradycyjne związki przyczynowe i w połączeniu z intensywnymi barwami stymulująco wpłynęło na odbiorców.
W ten sposób powstało 12 głównych kompozycji, które mogliśmy dostosować i reformatować w zależności od kanału publikacji i celu konkretnej kreacji.
Zdjęcia
Zdjęcia kompozycyjne w przestrzennych aranżacjach, w których produkt stał się elementem wiodącym, ale niekoniecznie prezentowanym w punkcie centralnym.
Kreacje na potrzeby komunikacji w mediach społecznościowych
Katalogowy charakter komunikacji wykorzystujący zdjęcia z sesji i hasła uzupełniające claim kampanii.
Kreacje na potrzeby digitalu
Grupa kreacji reklamowych zorientowanych na konwersję, oparta wizualnie o sesję zdjęciową.
Teasery
Animacje opatrzone hasłami opisującymi USP produktów, wykorzystujące dynamiczne przejścia pomiędzy kreacjami.
Animacje
Przygotowane do komunikacji na Instagramie krótkie filmy, wykorzystujące efekt slow motion, rozbudowujące komunikację główne o detale produktów.
Outdoor
Zaprojektowaliśmy serię billboardów osadzonych w przestrzeni miejskiej.
Katalog
Przygotowaliśmy projekt katalogu produktowego opartego o wykonane w ramach akcji zdjęcia kompozycyjne.
Działamy w branży, w której produkty są promowane w sposób skrajnie konserwatywny – szukaliśmy na rynku agencji, która podejdzie do tematu zupełnie inaczej, i tak zaczęliśmy pracę z Konceptiką. Agencja zapewniła nam doświadczony zespół kreatywny, który dobrze zrozumiał nasze potrzeby i opracował dla nas świetną, łatwą do wdrożenia strategię komunikacyjną.

Michał Paszkowski
Business Development Director CEE