Steinberg Armaturen x Sztuka Codzienności – kampania
Steinberg Armaturen x Sztuka Codzienności – kampania
Steinberg Armaturen x Sztuka Codzienności – kampania

Steinberg Armaturen x Sztuka Codzienności – kampania

ROK

2021

KLIENT

Steinberg

ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social Media

Research i analiza

Przeanalizowaliśmy komunikację prowadzoną przez marki konkurencyjne z branży armatury. Wzięliśmy pod uwagę komunikację organiczną i płatną w digitalu, wideo, outdoor, współprace z influencerami oraz wyjątkowość publikowanych treści. Działania przeanalizowaliśmy pod kątem jakości produkcji oraz dostosowaniu treści do grup docelowych.

Na poziomie kreacji w branży dominują materiały produktowe, przedstawiające asortyment brandów na tle wnętrz. Wykonane są w podstawowej jakości, a kompozycje, w których zostały użyte są najczęściej jednowymiarowe i powtarzalne. Publikowane treści stanowią raczej galerie produktowe, niż zaplanowaną komunikacją mającą na celu budowanie zasięgu i zaangażowania Klientów.

Grupy docelowe

Do opracowania grup docelowych wykorzystaliśmy głęboki research dotyczący klientów, fanów i obserwatorów marek z branży armatury w Polsce. Oparliśmy go o analizy narzędzi SoTrender, Brand24 oraz Facebook Insight. Wynikiem uzyskanych i przeanalizowanych danych było wykrystalizowanie 4 głównych grup docelowych.

Miłośniczki sztuki

Kobiety w wieku 30-44 lata, mieszkanki średniego lub dużego miasta, pasjonatki sztuki, śledzące nowinki ze świata designu, o kształtującym się, lecz niebanalnym guście, poszukujące nowatorskich i jakościowych rozwiązań, ceniące własną indywidualność i świadomość w podejmowaniu decyzji zakupowych, będące w stabilnej sytuacji życiowej.

Projektanci i projektantki

Osoby w wieku 30-44 lata, właściciele lub pracownicy biur projektowych, architekci, dekoratorzy wnętrz zlokalizowani w średnich lub dużych miastach.

Inwestorzy

Osoby w wieku 34-54 lata, mieszkańcy średnich lub dużych miast, będący obecnie na etapie planowania lub wykończania wnętrz. Będący na bieżąco z nowościami ze świata designu, poszukujący jakościowych rozwiązań, ceniący ponadczasowy, unikalny design. Cena produktu jest zauważana, ale nie decydująca.

Pozostali

Osoby, które przyszły ze względu na zainteresowanych marką znajomych, zainteresowała ich kampania, ale nie należą do żadnej z poprzednich grup.

steinberg-sztuka-wykres
steinberg-sztuka-wykres
m-steinberg-sztuka-wykres

Idea

Do zrealizowania sesji zdjęciowej zaprosiliśmy Adę Gruszkę, Absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, której podejście do fotografii modowej i produktowej zostało dostrzeżone przez m.in. przez Vouge.

steinberg-sztuka-claim
steinberg-sztuka-claim
m-steinberg-sztuka-claim

Myślą przewodnią było osadzenie produktów w artystycznych, abstrakcyjnych kompozycjach przypominających stopklatki ze snu czy obrazy Salvadora Daliego. Kolorystyka poszczególnych kreacji, obiekty w kompozycji, światło oraz kadr zaplanowane zostały tak, by zachować naturalność całości oraz wybić walory estetyczne produktów. Oniryczny efekt osiągnęliśmy dzięki zachowaniu specyficznej logiki marzenia sennego: zestawienie obiektów z różnych porządków rzeczywistości zatarło tradycyjne związki przyczynowe i w połączeniu z intensywnymi barwami stymulująco wpłynęło na odbiorców.

W ten sposób powstało 12 głównych kompozycji, które mogliśmy dostosować i reformatować w zależności od kanału publikacji i celu konkretnej kreacji.

Zdjęcia

Zdjęcia kompozycyjne w przestrzennych aranżacjach, w których produkt stał się elementem wiodącym, ale niekoniecznie prezentowanym w punkcie centralnym.

steinberg-sztuka-zdjecia
steinberg-sztuka-zdjecia
m-steinberg-sztuka-zdjecia

Kreacje na potrzeby komunikacji w mediach społecznościowych

Katalogowy charakter komunikacji wykorzystujący zdjęcia z sesji i hasła uzupełniające claim kampanii.

steinberg-sztuka-kolaz
steinberg-sztuka-kolaz
m-steinberg-sztuka-kolaz

Kreacje na potrzeby digitalu

Grupa kreacji reklamowych zorientowanych na konwersję, oparta wizualnie o sesję zdjęciową.

steinberg-sztuka-gdn
steinberg-sztuka-gdn
m-steinberg-sztuka-gdn

Teasery

Animacje opatrzone hasłami opisującymi USP produktów, wykorzystujące dynamiczne przejścia pomiędzy kreacjami.

Animacje

Przygotowane do komunikacji na Instagramie krótkie filmy, wykorzystujące efekt slow motion, rozbudowujące komunikację główne o detale produktów.

Outdoor

Zaprojektowaliśmy serię billboardów osadzonych w przestrzeni miejskiej.

steinberg-sztuka-banery
steinberg-sztuka-banery
m-steinberg-sztuka-banery

Katalog

Przygotowaliśmy projekt katalogu produktowego opartego o wykonane w ramach akcji zdjęcia kompozycyjne.

steinberg-sztuka-katalog
steinberg-sztuka-banery
m-steinberg-sztuka-banery

Działamy w branży, w której produkty są promowane w sposób skrajnie konserwatywny – szukaliśmy na rynku agencji, która podejdzie do tematu zupełnie inaczej, i tak zaczęliśmy pracę z Konceptiką. Agencja zapewniła nam doświadczony zespół kreatywny, który dobrze zrozumiał nasze potrzeby i opracował dla nas świetną, łatwą do wdrożenia strategię komunikacyjną.

Michał Paszkowski
Business Development Director CEE

Chcesz wycenić podobny projekt? Podaj nam swoje:

Trwa przekazywanie Twojej wiadomości! Proszę czekać.
Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Coś poszło nie tak! Sprawdź poprawność formularza i spróbuj ponownie za chwilę.
Ups! Wystąpił nieoczekiwany błąd. Spróbuj ponownie później.

Odezwiemy się do 24h.