Firewall: Zero Hour – emocje na żywo
ROK
2020
KLIENT
PlayStation
ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social MediaBrief
Gdy wprowadzasz na rynek nowy produkt, chcesz, by potencjalny klient poczuł, że będzie miał do czynienia z czymś niezwykłym. Tak właśnie było z premierą gry Firewall: Zero Hour – taktycznej strzelanki dostępnej dla użytkowników PlayStation VR. Brief polskiego oddziału PlayStation zakładał zaprezentowanie taktycznego, wieloosobowego wymiaru rozgrywki oraz możliwości wykorzystania Aim Controllera.
Strategia
Polska społeczność graczy śledzi rozgrywki e-sportowe, kibicuje swoim drużynom i spędza czas na oglądaniu ich na YouTube bądź Twitchu. Jednym z najgłośniejszych tytułów jest Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, który przyciąga ogromne rzesze kibiców. Przyglądając się produkcji Ubisoftu stwierdziliśmy, że Firewall: Zero Hour bezbłędnie trafi w gusta ich odbiorców. Za główny cel promocji postawiliśmy pokazanie zainteresowanym taktycznymi strzelankami multiplayer, że w świecie interaktywnej rozgrywki czeka na nich rewolucja.
Realizacja
Zaprosiliśmy do udziału w promocji dwie drużyny e-sportowe znane społeczności PlayStation: SLAVGENT oraz Invicta Gaming – finalistów e-sportowej ligi PlayStation League, grających profesjonalnie w Rainbow Six Siege.
Kolejnym etapem przygotowań było wybranie miejsca do eventu oraz ekipy, która wesprze nas w sprawach technicznych – docelowo całość miała być streamowana na fanpage PlayStation Polska na Facebooku. Zdecydowaliśmy się na warszawskie Studio 9na9, które umożliwiło ustawienie graczy naprzeciwko siebie, tak, że kamerzysta mógł pokazać każdego z nich. Do współpracy w sprawach technicznych zaprosiliśmy natomiast agencję produkcyjną MU Interactive.
Znajomość specyfiki PlayStation VR dała nam przekonanie, że rozgrywka w Firewall: Zero Hour będzie szybka, a kolejne mecze krótkie – tak, by gracze mieli czas odpocząć. Uznaliśmy więc, że dla dopełnienia potrzebujemy komentatorów, którzy wyjaśnią widzom wszystkie niuanse związane z grą, a także zapełnią czas potrzebny na przygotowania graczy do kolejnych starć; zostali nimi: Szymon, prezenter kanału PlayStation Polska na YouTube, oraz znany influencer Seto.
Ostatecznie w realizacji udało się wypromować każdy z wymaganych elementów:
– usługę PlayStation Plus, obecną natywnie na planszy streamingowej przez cały czas trwania wydarzenia,
– grę Firewall: Zero Hour,.
– gogle PlayStation VR,
– Aim Controller.
Wyniki
Link do streamu: https://www.facebook.com/PlayStationPolska/videos/294982701302465/
Dzięki komunikacji wydarzenia na kanałach PlayStation Polska, drużyn e-sportowych SLAVGENT i Invicta Gaming oraz komentatora Seto, stream dotarł do ponad 100 000 odbiorców!