Walentynki z Citroënem
ROK
2021
KLIENT
Citroën
ZAKRES PRAC
KomunikacjaResearch
Prace nad kampanią rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy treści konkurencji publikowanych w poprzednich latach. Najczęściej pojawiał się schemat generycznych materiałów centralnych z nałożonymi efektami walentynkowymi. Ilość marek w branży sprawia, że przy publikacji podobnych treści największy zasięg uzyska brand z największym budżetem – aby znaleźć rozwiązanie tej sytuacji, zdecydowaliśmy się wyjść z komunikacją autorską.
Kampania Walentynkowa z założenia nie mogła radykalnie odbiegać od dotychczasowej komunikacji, ale musiała korespondować z dominującą stylistyką walentynkową. Jak wynika z badań marketingowych American University – zyskujemy wówczas pewność, że wywołamy wśród odbiorców dokładnie te emocje, których oczekujemy.
Grupy docelowe
Opracowaliśmy cztery podstawowe grupy docelowe oparte o insighty poprzednich kampanii i dane wygenerowane przez narzędzie analityczne SoTrender. Publikacje odpowiadały potrzebom: bliskości, intymności, możliwość utożsamienia się z treścią oraz ich swobodnej interpretacji.
Aspiranci
Mężczyźni w wieku 18–34, mieszkańcy dużego miasta, aktywni zawodowo, będący singlami lub pozostający w nieformalnym związku, przeważnie tworzący jednoosobowe gospodarstwo domowe, zainteresowani kulturą, motoryzacją, aktywni towarzysko.
Weterani
Mężczyźni w wieku 35–54, mieszkańcy średniego lub dużego miasta, aktywni zawodowo, ceniący stabilizację, z sentymentem wspominający czasy młodości, przeważnie członkowie gospodarstwa domowego składającego się z 3 do 5 osób, mężowie i ojcowie, chętnie spędzający czas z bliskimi, zainteresowani motoryzacją, sportem, muzyką rozrywkową lat 80’.
Aktywistki
Kobiety w wieku 25–44, mieszkanki średniego lub dużego miasta, aktywne zawodowo, będące singielkami lub pozostające w nieformalnym związku, przeważnie mieszkające same, zainteresowane kulturą, modą, zdrowym odżywianiem.
Turyści
Kobiety lub mężczyźni w wieku 25–44, mieszkający w średnim lub dużym mieście, przeważnie tworzący gospodarstwo domowe składające się z 1–3 członków, aktywni zawodowo, zainteresowani wybranymi aktywnościami spośród: motoryzacja, sport, przedsiębiorczość, nowinki technologiczne, sztuka.
Idea
Główną inspiracją kampanii był speed dating. W komunikacji odwołaliśmy się do tęsknot, które namnożyły się w czasie społecznej izolacji; zwiększyła ona zapotrzebowanie na czułość i uwrażliwiła naszą percepcję.
Każda kreacja nawiązywała do zmysłów lub emocji, a publikacje zostały spięte harmonogramem, tworząc koncepcyjnie spójną relację z przebiegu wspólnej nocy – Twojej i Twojego auta.
Kompozycja
Układ elementów na grafice.
ODPAL mnie i wrzuć na wysokie obroty
Dzięki efektowi slow motion, w którym tempo wyświetlania materiału zostało spowolnione o 70% względem oryginału, uzyskaliśmy efekt kojarzący się z produkcjami filmowymi.
TRAKTUJ mnie z czułością
Kontynuując filmową konwencję, pokazaliśmy w kreacji logotyp marki, maksymalizując jego widoczność oraz nacechowanie emocjami.
ZABIERZ mnie na jazdę próbną
Ujęcie w tzw. żabiej perspektywie skupia naszą uwagę na detalu, co dodatkowo podbijane jest ponownym wykorzystaniem efektu slow motion.

POCZUJ zapach mojej skóry
Ustawienie ostrości koncentrowało wzrok odbiorcy na strukturze skórzanego obicia tylnej kanapy. Hasło miało na celu pobudzenie wyobraźni i ułatwienie utożsamienia się z kreacją.

ROZGRZEJ mnie
Hasło prezentowało jednocześnie funkcję podgrzewania foteli pokazaną na zbliżeniu oraz nawiązywało do intymnej sytuacji i emocji, z którymi mogli utożsamić się odbiorcy.

NAKARM mnie o poranku
Kreacja stanowiła klamrę zamykającą historię. Ujęcie przedstawia jednocześnie jeden z najsilniejszych przekazów produktowych – ekologiczne ładowanie.
Wyniki
W ciągu 7 dni trwania kampanii uzyskaliśmy: